Start!  |   Wydarzenia  |   Pliki  |   Video  |   Forum  |   Szkolenie  |   Galeria  |   Zawodnicy  |   Linki  |   O nas
15.7.2019

15:10:00 15.1.2008
Sydney or the bush  //  Inne informacje - 2008

Chcesz dostawać powiadomienia o nowych artykułach na sails.pl?
Kilknij tutaj!!!

Po zgrupowaniach w Santander i Kadyksie przyszła kolej na kolejne zgrupowanie w Australii. Zaplanowany pobyt szkoleniowy kadry olimpijskiej Laser Radial w Melbourne odbywa się na wodach zatoki Port Philip w doskonałych warunkach pogodowych. Długa podróż do Australii okazuję się nie być taka straszna. W czasie trwania tutejszego lata i przy zachowania kilku podstawowych zasad zmian stref czasowych adaptacja czasowa przebiegła bardzo szybko, a stopień odczuwania zmęczenia trzeciego dnia treningowego był już naturalny dla każdej z zawodniczek. Tutejsza lato z pewnością pomaga, by lepiej czuć się i przeżywać każdą chwilę. Wspaniała atmosfera, którą tworzą Australijczycy, klimat miasta i warunki panujące na wodzie pobudzają do działania i realizacji celów. Dlatego mówi się tutaj „Sydney or the Bush”, czyli po naszemu wszystko albo nic. Podobnie też wygląda nasz dzień. Codziennie wytyczamy sobie nowe cele treningowe, krok po kroku analizujemy co działo się w przeszłości dalekiej i bliskiej, a co dzieje się teraz i bezwzględnie koncentrujemy się na uzupełnieniu luk. To wszystko, by w sierpniu tego roku poczuć w świadomości każdego z nas, iż wszystko co było nam możliwie do zrobienia, zrobiliśmy.

W Australii na zgrupowaniu nie zaznacie monotonii. Mimo, że wiatr jest trochę tendencyjny każdy dzień można zaplanować inaczej. Rano trening na słabym wietrze, wczesnym lub późnym popołudniem na silniejszym. Tak też czynimy. Gdy schodzimy na wodę przed 11 mamy jeszcze możliwość potrenowania 2-3godziny na słabym wietrze. Później rozbudowywuje się bryza i zaczyna się jazda na falach w dosłownym tego słowa znaczeniu. Takich fal jeszcze nie widziałem na żadnym akwenie świata. Na zatoce PF panuje znakomita, stroma do 1,5m wysokości fala, na której nauka surfowania z wiatrem na Laserze przynosi kolosalne efekty treningowe. Tutaj po naukę powinien udać się każdy polski laserowiec, który myśli poważnie o tym sporcie. Mam nadzieje, że za rok uda mi się tutaj przyjechać z większą polską ekipą. Jeżeli dodamy do tego dzień bardzo silnego wiatru ok. 40 węzłów z trąbami powietrznymi, o których pisał wcześniej Piotr Kula, a także dzień słabego wiatru 0-5 węzłów bo i takie się tutaj zdarzają z temperaturą 42C to naprawdę nudzić się tutaj nie można. Oj dzieje się wiele. My tego dnia, co tak wiało nie zdecydowaliśmy się na trening choć było kilku śmiałków, jak Karol Porożyński, ale po 15min widziałem go z powrotem w porcie:) (musiało więc wiać!). To był jedyny dzień wolny od żeglowania dla nas. Nie zapomnę za to dnia, w którym odbyliśmy dwa treningi: jeden w powietrzu, drugi popołudniowy na wodzie. Ten w powietrzu, każdy z nas odbył lot szybowcem! To było kosmiczne przeżycie, wzbijanie się na 1000m, szybowanie, lądowanie, a także samodzielne sterowanie. To wspaniałe doświadczenie dla profesjonalnego żeglarza, by odczuć inny wymiar siły aerodynamicznej. Polecam wszystkim. Później obiad i zejście na wodę na trening żeglarski. Tego dnia nikt z nas nie zapomni.

Jutro zaczynają się regaty. Na prognozy nie patrzę. Nie ma to tutaj znaczenia. Codziennie słońce mamy zagwarantowane, bryza pewnie będzie o każdej sile. Żeglować trzeba w każdych warunkach – „Sydney Or the Bush”.

Bartek Szotyński

www.nepsailing.com.pl

wypowiedz się na FORUM

NEWS

5.19Polscy Match Racerzy Atakują
5.18Katamarany
5.16Oiler Cup
5.9Żeglarskie mistrzostwa Polski firm budowlanych.
5.9Omega Cup Wdzydze - Otwarcie sezonu
5.7Igrzyska Olimpijskie 2016
5.6Polish Match Tour – pierwsze rozstrzygnięcia!
5.1Zakończyły się regaty o Puchar ARKI
5.1Puchar Arki 2011
4.29Puchar Świata - Hyeres
4.29Zaczyna się piąty sezon POLISH MATCH TOUR. Dwie imprezy na początek!