Start!  |   Wydarzenia  |   Pliki  |   Video  |   Forum  |   Szkolenie  |   Galeria  |   Zawodnicy  |   Linki  |   O nas
16.12.2017

 


17:16:00 9.4.2011
Gutek płynie do Fortalezy  //  Velux 5 Oceans 2010


Chcesz dostawać powiadomienia o nowych artykułach na sails.pl?
Kilknij tutaj!!!

   Wczoraj nad ranem Zbigniew Gutkowski poinformował komisję regatową o poważnej awarii na pokładzie Operon Racing. Urwało się górne mocowanie głównego sztagu – jednej z trzech stalowych lin utrzymujących maszt w pionie.

Ponieważ rodzaj awarii wyklucza możliwość wykonania naprawy na morzu, a stabilność masztu jest priorytetem dalszej żeglugi, Gutek zdecydował się na postój techniczny w brazylijskim porcie Fortaleza. Zbigniew Gutkowski tak opowiada o tym zdarzeniu:

W nocy około godziny 04.00 rano UTC (06.00 polskiego czasu) przyszła zmiana wiatru, więc musiałem zrzucić genakera i zamienić go na solenta. Po zrobieniu tego porządkowałem liny i nagle usłyszałem trzask. Była czarna noc. Miałem czołówkę, więc zaraz zobaczyłem, że żagiel jest w wodzie. Wyciągnąłem go, żeby się nie podarł i zobaczyłem rozerwaną końcówkę okucia mocującego sztag do masztu. Jest to bardzo mocna część przenosząca największe obciążenia na jachcie, nie ma mocniejszego okucia niż to.

Dziś rano Gutek był około 300 Mm od brazylijskiego portu. Pokonanie tej trasy powinno mu zająć około 48 godzin. Operon Racing właśnie wpłynął na półkulę północną i znajdował się w momencie awarii około ośmiu mil za równikiem. Żeglarz dodaje:



Zdecydowałem się skręcić do brazylijskiego portu Fortaleza i poczekać na część zamienną. Bez tego sztagu nie mogę płynąć w silny północny pasat, ponieważ istnieje realne ryzyko utraty całego masztu. Długo nad tym myślałem, ale muszę podjąć taką decyzję. Będę później w Charleston, ale prawdopodobnie nie byłbym w stanie wyprzedzić kogokolwiek z aktualnymi uszkodzeniami. Teraz moim najważniejszym zadaniem jest utrzymać łódkę w całości, żeby móc wystartować do ostatniego etapu do La Rochelle. Oczywiście chcę wykorzystać sytuację pobytu w porcie żeby naprawić bukszpryt i pojechać do szpitala, sprawdzić, co z moimi żebrami. Bardzo mi przykro, że muszę to powiedzieć.

Postój techniczny nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji w postaci punktów karnych. Jest to dozwolone regulaminem regat VELUX 5 OCEANS. Gutkowski może pozostać w porcie tyle czasu, ile będzie wymagała naprawa uszkodzenia. Na miejsce jedzie zespół brzegowy. Gutek i Operon Racing mogą też liczyć na pomoc mieszkających w Fortalezie polskich żeglarzy. Wsparcie zaoferował Darek Marchewka, prowadzący szkołę kitesurfingu niedaleko Fortalezy.

Komisja regatowa jest w stałym kontakcie z polskim zawodnikiem i monitoruje jego pozycję.



Kolejność zawodników w dn. 08.04.2011 na godzinę 12.00 UTC (14.00 czasu polskiego):

1.Brad Van Liew, Le Pingoiun, 2833 Mm do mety, dyst. ost. doby 266 Mm, śr. pr. 11,1 w

2.Derek Hatfield Active House 173 Mm do lidera, dyst. ost. doby 216 Mm, śr. pr. 9 w

3.Chris Stanmore-Major Spartan 296Mm do lidera, dyst. ost. doby 230 Mm, śr. pr. 9,6 w

4.Zbigniew Gutkowski Operon Racine 398 Mm do lidera, dyst. ost. doby 151 Mm, śr. pr. 6,3 w

wypowiedz się na FORUM




NEWS
 
5.19Polscy Match Racerzy Atakują
5.18Katamarany
5.16Oiler Cup
5.9Żeglarskie mistrzostwa Polski firm budowlanych.
5.9Omega Cup Wdzydze - Otwarcie sezonu
5.7Igrzyska Olimpijskie 2016
5.6Polish Match Tour – pierwsze rozstrzygnięcia!
5.1Zakończyły się regaty o Puchar ARKI
5.1Puchar Arki 2011
4.29Puchar Świata - Hyeres
4.29Zaczyna się piąty sezon POLISH MATCH TOUR. Dwie imprezy na początek!
4.29VI Puchar KS Zatoka Puck
4.206th Université de Nantes Sailing
4.19V Regaty - Memoriał Kpt. Jacka Pawluka / Zawiadomienie
4.19Puchar Komandora JKMW Kotwica
 
© Copyright 2001-2010   sails.pl team
email: do@sails.plhosted by  © no1
Stronę wygenerowano w czasie: 0.0750691890717s